2 نکته جذاب در مورد انواع هارد اکسترنال
نوشته شده توسط : سیپاس

اگر شما هم قصد خرید یک هارد اکسترنال با ظرفیت بالا را دارید، قطعا بعد از مشاهده کیفیت و انتخاب برند هارد اکسترنال، قیمت هارد اکسترنال 10 ترابایت یکی از مهم ترین گزینه هایی است که دوست دارید بدانید.

قیمت هارد های اکسترنال بر اساس متغیر های متفاوتی محاسبه می شود؛ ولی عمده این متغیرها شامل سرعت، کیفیت، حجم، مقاومت در برابر آسیب، عمر هارد اکسترنال و ... هستند. قطعاً قیمت هارد اکسترنال 10 ترابایت که ظرفیت بسیار بالایی دارد نسبت به یک هارد اکسترنال 250 گیگابایت، بسیار متفاوت خواهد بود.

معیار دیگری که در قیمت یک هارد اکسترنال اثر قابل توجهی دارد، سرعت هارد اکسترنال است. سرعت هارد اکسترنال ناشی از چرخش دیسک گردان آن و پردازش اطلاعات هارد است. سرعت هارد اکسترنال شاید برای افرادی که استفاده های معمولی از آن مانند نگه داری اطلاعات و ... دارند، زیاد مهم نباشد.

اما سرعت یک هارد اکسترنال برای فردی که کارهای روزانه او وابسته به این هارد است و تمامی اطلاعات شغلی او روی هارد قرار دارد، بسیار مهم است. لذا یکی از توصیه هایی که هنگام خرید انواع هاردهای اکسترنال به افراد می شود، این است که ابتدا به هدف خود و نیاز خود از خرید هارد اکسترنال توجه کنند و متناسب با آن اقدام به خرید نمایند؛ چرا که بی ‌توجهی به این معیارها، باعث خطا در انتخاب می شود.

معیار دیگری که قیمت هارد اکسترنال 10 ترابایت خوب را با یک هارد اکسترنال بی کیفیت متمایز می سازد، عمر مفید آن است. قطعاً هارد هایی که از عمر بالایی برخوردار هستند و کمتر دچار مشکلات فیزیکی می شوند، قیمت ‌های بالاتری دارند.

برای این که هارد اکسترنال با دوام داشته باشید، معمولا توصیه می شود هارد های اکسترنالی را خریداری نمایید که فن دارند. فن در داخل هارد امکان تبادل هوا را فراهم ساخته و به هارد اجازه می‌ دهد تا خنک شود؛ زیرا اگر هارد بیش از حد گرم شود، امکان از بین رفتن بورد های آن وجود دارد.





:: برچسب‌ها: هارد اکسترنال , قیمت هارد اکسترنال ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: